Kapadokya Turu / 2 GECE 4 GÜN

İlan No 523
İlan Tarihi 29 Şubat 2020
Durum Sıfır

1. Gün: İstanbul

Değerli misafirlerimiz, Belirtilen noktalardan hareket gece yolculuğumuz başlıyor. Bolu – Ankara

- Kırıkkale üzerinden Nevşehir – Niğde - Kayseri üçgeninde bulunan, doğal güzelliklerini 3917 m.

yüksekliğindeki Erciyes Dağı ve 3268 m. yüksekliğindeki Hasan Dağı’na borçlu olan, Perslerin

“Güzel Atlar Diyarı” diye adlandırdıkları Kapadokya bölgesine doğru yol alıyoruz.

2. Gün: Tuz Gölü - Ihlara Vadisi - Kaymaklı Yeraltı Kenti-paşabağ- dervent-ürgüp

Sabah erken saatlerde Ekstra alacağımız kahvaltı sonrasında ülkemizin en büyük ikinci gölü

olan TUZ GÖLÜ'nde vereceğimiz kısa fotoğraf molası sonrasın ardından IHLARA VADİSİ`ne

doğru yola koyuluyoruz, 3268m yüksekliğiyle HASAN DAĞI bütün heybeti ve güzelliğiyle bize

eşlik ediyor. Erken Hristiyanlar tarafından yaşam ve gizlenme alanı olarak kullanılmış olan bu

vadide, AĞAÇALTI KİLİSESİ ve YILANLI KİLİSE`yi rehberimizin fresk konuları ile ilgili detaylı

anlatımları eşliğinde geziyoruz. Sonrasında vereceğimiz serbest zamanda vadide kısa bir doğa

yürüyüşü yapabilir ve vadideki muhteşem doğanın tadını çıkarabilirsiniz. ( Vadiye iniş ve

çıkışlarda yaklaşık 400 basamaktan oluşan merdiven kullanılmaktadır. Vadiye inmek istemeyen

misafirlerimiz müze girişinde yer alan bekleme alanında yada kafeteryada bekleyebilirler.)

Vadide geçirdiğimiz bu keyifli dakikaların ardından turumuzun en ilgi çekici ziyaret

noktalarından KAYMAKLI YERALTI KENTİ`ni ziyaret ediyoruz. Yeraltı yerleşiminde ahır,erzak

depoları,şaraphane,havalandırma bacaları, yaşam alanları, yemekhane gibi bölümleri geziyoruz.

Bu unutulmaz gezinin ardından Öğle yemeğimizi alıyoruz. (extra) Öğle yemeğini takiben ziyaret

edeceğimiz bir ÇANAK-ÇÖMLEK atölyesinde bu köklü el sanatı ile bilgileri alıyor ve alışveriş

imkanı buluyoruz. Bölgenin sembolü haline gelmiş peri bacalarının en yoğun olarak bulunduğu

PAŞABAĞ vadisinde bu volkanik oluşum sürecini rehberimizden dinledikten sonra peri

bacalarının arasında yürüyüş yapıyor ve bu eşsiz manzaranın tadını çıkarıyoruz. Hemen

sonrasında DERVENT vadisine geçiyor ve Napoleon`un Şapkasına, Deveye, Deniz aslanlarına vs.

vs benzeyen peri bacalarını fotoğraflıyoruz. Daha sonra Ürgüp yerleşimini panoramik olarak

görüp Ürgüp merkezde bulunan otelimize yerleşiyoruz.

3. Gün: Üç Güzeller - Güvercinlik Vadisi - Uçhisar - Göreme Açık Hava Müzesi - Türk Gecesi

Dileyen misafirlerimiz sabah erken saatlerde ekstra olarak düzenlenecek balon turuna

katılabilirler . Balon turu için hareket saatleri mevsime bağlı olarak değiştiği için detaylar

rehberimiz tarafından aktarılacaktır. Sabah otelde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının

ardından Kapadokya bölgesinin en meşhur peri bacalarından olan 3 GÜZELLER PERİ

BACALARI`nı fotoğraflıyoruz. Sonrasında kayalara oyulmuş onlarca güvercin yuvasının

bulunduğu GÜVERCİNLİK VADİSİ`ni ve bölgenin savunma sistemi bakımından hayati öneme

sahip UÇHİSAR KALESİ ve Uç Hisar yerleşimini panoramik olarak görüp fotoğrafladıktan sonra,

yöreye özgü sütle kavrulmuş kabak çekirdeğini tadıyoruz. Sonrasında ONYX atölyesi

ziyaretimizde Onyx taşının işlenme aşamaları ile ilgili bilgileri alıyoruz, dileyen misafirlerimiz

hediyelik eşya alışverişlerini yapabilirler. Öğle yemeğimizi, aldıktan sonra bölgeye gelen hem

yerli hem yabancı ziyaretçilerin muhakkak ziyaret ettiği GÖREME AÇIK HAVA MÜZESİ`ni

rehberimizin anlatımları eşliğinde geziyoruz. Ardından güneşin en güzel battığı yer , Kızıl

Vadi’de muhteşem gün batımı. Yapılmazsa Kapadokya gezisi eksik kalır. Sonrasında biraz

dinlenmek ve akşam yemeğimizi almak için otelimize geçiyoruz.

4. Gün: Çavuşin-avanos-hacı Bektaş-ı Veli Dergahı Dönüş Yolculuğu

Sabah otelde alacağımız kahvaltıyı takiben ilk olarak bölgede 1960 yıllar itibarı ile afet bölgesi

ilan edilerek boşaltılmış bir çok yerleşim alanından biri olan Çavuşin köyünü geziyoruz.

Sonrasında dünya çapında ün yapmış olan Türk Halı Kilim Dokumacılığı`nı tanımak üzere Halı

atölyesini ziyaret ediyoruz. Devamında alacağımız öğle yemeği (ekstra) sonrasında Gülşehir

üzerinden Hacı Bektaş`a geçiyoruz.HACI BEKTAŞ-I VELİ DERGAHI`nda 3`ler Çeşmesi,Aslanlı

Çeşme, Matbah, Meydan Evi, Nadar Avlusu ve Huzur-u Pir gibi bölümleri rehberimizin

anlatımları eşliğinde dolaştıktan sonra sınırsız Tatil Dükkanı ikramları eşliğinde Kırşehir-

Keskin-Kırıkkale güzergahı üzerinden dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Bir başka Gezisepeti

organizasyonunda görüşmek üzere siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak